Hoppa till sidans innehåll

Sammandrag i Heidhallen


När vi har minihandbollssammandrag i Heidhallen behöver vi hjälpas åt för att få ihop det hela. Här nedan hittar Laget/gruppen, som har sammandraget, vad de behöver göra.

Räkna med att det tar en timme att iordningställa hallen för ett sammandrag så se till att ni samlas i tid. Som vanligt blir allt enklare ju fler vi är som hjälps åt.

Omklädningsrum

Omklädningsrummen fördelas till de olika lagen som kommer. Detta sköter kansliet men det är bra att känna till. Lappar sätts upp utanför omklädningsrummen så varje lag ser var de skall byta om. Då omklädningsrummen är öppna under dagen och dessutom oftast delas med mer än en klubb skall inga saker lämnas kvar där när man bytt om.

Spelschema

Kansliet skriver ut lappar med spelschema som skall sättas upp i hallen. Dessa finns på Handbollförbundet Västs hemsida och kan vara bra att länka till i kallelserna som skickas ut. Förslag på lämpliga platser att placera lapparna på i hallen:

  • Vid entrén till hallen
  • På ett par av dörrarna in till cafét.
  • På dörren in till hallen en trappa upp.
  • På den vita väggen längst ner vid "pressläktaren" ut mot golvet.

Sedan skall det även läggas ett spelschema vid sekretariatbordet.

Spelplanerna

Det används antingen två eller tre spelplaner, oftast två. När det handlar om två spelplaner använder vi de som är ytterst och lämnar mittenplanen oanvänd. Antalet planer framgår av spelprogrammet som finns på http://handboll.o.se/ under "Minihandboll" i huvudmenyn. När spelplanerna och "golvet" skall iordningställas behövs följande göras:

  • Tag ut målen från stora förrådet och ställ upp dem. Förvara målvagnen i förrådet under sammandraget.
  • Ställ ut bänkarna, som finns längs med långsidorna, i "korridorerna" mellan spelplanerna.
  • Ställ fram sekretariatsbordet och tre stolar.
  • Skriv ut och sätt upp nummerlappar för att benämna spelplanerna 1 och 2 (även 3 om tre planer skall användas. Sätt upp dessa på väggen mitt emot läktaren bakom målen.
  • Se till att vi har framme matchbollar. Dessa bollar skall vara märkta med BK Heid så vi får in våra bollar igen efter dagens slut. Bollarna skall vara de som vi normalt använder i handbollskolans träningar. De små för de som spelar första årets minihandboll och de större för de som spelar sista årets.
  • Plocka fram västar och lägg mellan bänkarna vid respektive plan. 10-12 västar vid varje spelplan.

Sekretariatet

Under sammandraget behövs en eller ett par personer som sköter matchklockan.

Domare

BK Heids ungdomsgrupp ser till att det finns domare på plats.

Cafét

Cafégruppen hjälper till med att ta hand om cafét. De är med och startar upp dagen och hjälper er då at komma igång. Har ni några frågor så tveka inte att kontakta dem.

När sammandraget är slut

Efter sista matchen är spelad skall allt plockas undan, lappar tas bort. Det skall även städas både på läktaren och nere på golvet. Gå igenom omklädningsrummen och plocka bort skräp och ta hand om kvarglömda kläder, prylar etc.

Uppdaterad: 2016-11-01 10:48
Skribent: Martin Kamijo

Diamantsponsorer:

Nordic Wellness

Guldsponsorer:

Bohus Städ
Intersport

 

SHEplay:

SHEPlay.se

Socialt engagemang:

fokus_forening 

 

Idrottens Bingo:

Ungdomspartner:

Vår ungdomspartner Stiftelsen dunross

 

Handbollsskolan:

Prova handboll i BK Heid Handbollskola

 

Gräsroten:

 

Handbollens sponsorer:

Svensk HandbollsElit

Svenska Spel - Handboll

Borga

Kärcher
Smålandsvillan

 

 

Postadress:
BK Heid - Handboll
Transistorgatan 25
42135 Västra Frölunda

Besöksadress:
Heidhallen, Transistorgatan 25
42135 Västra Frölunda

Kontakt:
Tel: 031-47 27 83
E-post: This is a mailto link

Se all info